Vores undersøgelsesspørgsmål
Er/Føler pædagoger i dagtilbud (sig) klædt på til at varetage opgaven med naturaktiviteter?
Hvilke udfordringer ser pædagogerne i arbejdet med naturaktiviteter?
Har pædagoger i dagtilbud viden og interesse til at arbejde med natur/science-aktiviteter?
Hvilke rammer skal pædagogerne have før der kan arbejdes kvalificeret med natur/science-aktiviteter?
Forslag til litteratur
Blomgreen, C. B., Christiansen, M., & Ejbye-Ernst, N. (2020). Kortlægning af viden om pædagogers arbejde med science i daginstitutioner: en forskningsoversigt med fokus på international litteratur. VIA University College
Ejbye-Ernst, N., Stokholm, D., Christiansen, M. & Blomgreen, C.B. (2022). Børns perspektiver på science - en publikation om børns perspektiver på science i pædagogisk arbejde i daginstitutioner. VIA University College
EVA (2015). Natur og naturfænomener i dagtilbud - stærke rødder og nye skud. Danmarks Evalueringsinstitut
Vi har desværre ikke nået at søge mere litteratur.
Tak for opgaven - Vi ses til vejledning senere i dag
SvarSlet