Gå videre til hovedindholdet

Friluftstur 🌳

Friluftstur til Bergs Plads 🌳

Torsdag d. 9/6 tog vi i fælleskab ud til Bergs Plads for at overnatte en enkelt nat.

Turen bød på mange spænende indtryk 😃

Vi ankom ved Bergs Plads kl. 11:30 og pakkede vores ting ud, og ventede på de sidste skulle ankomme.


Derefter valgte vi at gå en tur i området for at udforske hvor vi egentlig var taget på tur hen.

Her kom vi forbi dyrehaven hvor der lå en kilde, som man kunne drikke af 🔜 Sophies kilde.

vandet omkring kilden havde fået et rødligt skær pga. det store jern indhold i vandet.



Herefter delte vi os i to grupper, hvor den ene gruppe gik tilbage til pladsen og den anden gruppe gik videre rundt for at se om der var mere at se på, og det må man sige at det var der! ✌

For ikke nok med den smukke natur vi fik set, så fik vi også set en stor flok hjorte. Man kunne dog godt fornemme at de var semi vante til mennesker der færdes gennem dyrehaven da man kunne komme relativt tæt på dem alligevel.🐛


Derefter ankom vi tilbage til pladsen hvor vi holdte en lille pause ved et godt gammeldags spild klodsmajor i kæmpe udgave.👀😁


Da vi havde spillet lidt og nydt det dejlige men dog skiftende vejr begyndte vi så småt at gøre klar til at lave mad.🍕


Vi havde i gruppen besluttet os for at lave pizza snobrød, vi havde i tanken at vi også ville have lavet en hvor den var fyldt med pesto, men fordi der var så meget mad blev pestoen bare brugt til at dyppe snobrødende i. 




!PIZZA SNOBRØD!
Opskrift på pizza Snobrød - 4 mennesker 

  • 3 dl vand (kan byttes ud med mælk

  • 10 g gær

  • 1 spsk. olie

  • 1 tsk. salt 

  • 500 g hvedemel

  • Cheddar i tern

  • Bacon til at sno rundt om snobrødet.

Her ses den færdige 
snobrøds dej


Snobrød rundt om bålet 😛


Efter at vi havde smagt hinandens lækre bålretter var det tid til hygge rundt om bålet! vi hyggede med bananer som var fyldt med chokolade, og så lavede vi også s'mors (skumfiduser, kiks og chokolade) 

Også sad vi bare rundt om bålet og lyttede til naturens lyde samt lyden af en af vores medstuderendes guitarspil. 


Efter en dejlig nat i shelterne vågnede nogle af os da skoven begyndte at lysne lidt op 

Lidt efter begyndte nogle af de andre også at stå op, og så var det tid til at lave morgenmad. 
Man kan vel godt kalde det lidt for en luksus morgenmad. 
vi fik æg og bacon 🍴🍳 og æggetoast samt kakao og lidt rester af snobrød. 


Efter morgenmaden pakkede vi sammen og tog tilbage på skolen for at vaske op samt sætte tingende på plads. alt i alt en god tur i godt selskab :))











Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

Udviklingsprojekt opgave 1

  Vores undersøgelsesspørgsmål Er/Føler pædagoger i dagtilbud (sig) klædt på til at varetage opgaven med naturaktiviteter? Hvilke udfordringer ser pædagogerne i arbejdet med naturaktiviteter? Har pædagoger i dagtilbud viden og interesse til at arbejde med natur/science-aktiviteter? Hvilke rammer skal pædagogerne have før der kan arbejdes kvalificeret med natur/science-aktiviteter? Forslag til litteratur Blomgreen, C. B., Christiansen, M., & Ejbye-Ernst, N. (2020). Kortlægning af viden om pædagogers arbejde med science i daginstitutioner: en forskningsoversigt med fokus på international litteratur . VIA University College Ejbye-Ernst, N., Stokholm, D., Christiansen, M. & Blomgreen, C.B. (2022). Børns perspektiver på science - en publikation om børns perspektiver på science i pædagogisk arbejde i daginstitutioner . VIA University College EVA (2015). Natur og naturfænomener i dagtilbud - stærke rødder og nye skud . Danmarks Evalueringsinstitut Vi har desværre ikke nået at søge...

Plante dag :)

 Plante dag  Idag har vi sået kerner og frø, og så skal vi se om vi kan få dem til at spire.  I vores Mini drivhus har vi plantet 7 forskellige kerner og frø.  Lilla: Solsikke  Grøn: Citron Pink: Peberfrugt  Blå: Æble  Orange 1: Radise Træ: Chili  Orange 2: Nektarin  Vi har startet med at fylde jord og vand i potteplanterne og så stoppet de forskellige frø og korn i. Vi er spændte på om æblet vil spire, idet vi bagefter læste, at æblekerner først skal på køl i 2 måneder for at bryde kernen og få hvile, så måske ser vi ikke nogen vækst, fordi kernen stadig er i dvale. Udenfor i højbede, planter vi andre forskellige korn og frø. Vi lugede to bede fri, lavede riller og fyldte dem med forskellige frø, rødbede, pastinak, 2 slags bønner, persille, rucola, løg og hyrdetaske. Vi har beholdt noget persille og stedmorsblomst som allerede var plantede i bedene.  Hyrdetaske var en plante vi allerede fandt i højbedet. Her tog vi frøene og plantede ud...

Dyrehold opgave C

  Pædagogiske aktiviteter - kan indgår i praksisafprøvning  (udefestival) 10. Beskriv et pædagogisk forløb i forbindelse med oprettelsen af dyreholdet og i tiden efter... (konkrete ideer). Inddrag pædagogisk-didaktiske litteratur - brug grundbogen. At holde dyr i fx. en institution kan være med til at fremme og udvikle børnenes naturdannelse. Ifølge Hartmeyer & Præstholm (2021, s 23) er der fem elementer som danner grundlag for børns naturdannelse, herunder det erfaringsbaserede, det følelsesmæssige og det filosofiske. Disse tre elementer er i spil når man holder dyr. Det erfaringsbaserede element er de interaktioner børn har med naturen, og vi kan allerede starte med at fremme dette element, hvis man inddrager børnene i researchen. Her kan man sammen med børnene låne bøger fra biblioteket og læse dem sammen. Ved at involvere børnene er det med til at styrke børnenes natursyn og give dem ejerskab omkring pasningen af dyrene, i stedet for at der bare står en “underviser” og...